5'9 too tall to wear heels?

I'm 5'8.5 barefoot, I have a cute pair of 4" suede pumps i was going to wear on a date with some skinny jeans. Will I look too tall? Opinions needed :)


0|0
4|8

Most Helpful Guy

  • too tall you will be amazon woman

    1|1
    1|1

What Guys Said 7

  • I agree with another opinion on here. You don't want to be TALLER than your date if this is the first one. Some guys are uncomfortable with a taller woman (because they don't realize how great tall women are)... and it may be something that the guy doesn't have a problem with overall... you just don't want to intimidate him when you first meet. First impressions are everything.
    Other than the first-date scenario you've presented, I think there's nothing wrong with your height in or out of heels. I'm sure with 4" heels you are sexy as hell, and don't let anyone tell you differently. Anyone who doesn't like it... well... you can look down at them and tell them to get lost. Better yet, don't even worry about it. Guy that care are too insecure about their manhood, and you don't want that. Girls who care are just jealous of your height, and you don't give two shits.
    You are you, and you were made perfectly... so rock those heels, stand up straight, and be proud of your tall beauty.
    Except on this first date :-)
    Good luck!

    0|1
    0|0
  • Well, I'm 6'4", so my opinion may be skewed by my own height, but you'd still be a few inches shorter than me, lol. That being said, I don't think it'd make you too tall in the slightest.

    0|0
    0|0
  • No. Not to me anyway :D

    0|0
    0|0
  • Well, if I was your date your would be taller then be anyway barefoot so why care if you wear heels.

    0|0
    0|0
  • Probably you will.

    0|0
    0|0
  • Heels look great on tall women, because it increases their natural elegance and make those long legs even sexier. 5'8.5 is the perfect height for a woman - tall enough to have that classy, majestic look yet short enough to be smaller than most guys. Unless your guy is short, I see no reason not to wear heels (even then, it shouldn't really matter and most guys would love it, but some might be insecure if they're shorter than you).

    0|0
    0|0
  • The taller a woman looks, the more slender and sexy she looks imo. Go for it.

    0|0
    0|0

What Girls Said 4

  • I'm 5-8 I wear heels anytime I damn well please! Haha honestly I used to be concerned that I'd be too tall, but then I just kinda stopped giving a shit. There are people that are gonna think you're too tall even if you are 5-6. It's due to insecurity or predilection on their own part, it's nothing to do with you. Some guys are gonna find it hot, some guys will feel emasculated. But do you want a guy who feels emasculated by the mere fact of you being tall? I wouldn't want to be with a man who's identity is seemingly wrapped solely around the differences in our height.
    Go on the date in your heels, if the guy you're out with is out off because you're in heels, leave. Fuck him, wear your heels, feel beautiful, there are tons of guys who would love to be out on that date and I'm pretty sure you'll have some staring at you that night.
    Like I said I'm 5-8 I wear heels that make me up to 6-1, my fiancee is 5-11 or 6 (if he's in dress shoes) he doesn't care. Even if I'm taller than him. I wore heels on our first date and was an inch taller, I asked him about it and his response was "why should I care, your height has nothing to do with me, you being tall doesn't make me any less of a man. It just means I'm the lucky guy with the tall girl"

    0|0
    0|0
  • if it's your first date with this guy, i advise you to just make sure you aren't taller than him. unless that doesn't bother you. if YOU'RE comfortable then wear 'em! tall girls are amazing, my younger sister is like 5'10" and she wears heels sometimes and looks ridic (in a good way). :)

    0|0
    0|0
  • wear whatever you want :)

    0|0
    0|0
  • Nope. Wear them if confidence. Heels will compliment your figure and your killer-legs.

    0|0
    0|0
Loading...