What colour is my hair?

So.. Everyone tells me I have beautiful hair but when I am in the room or when It is cloudy winter day It doesn't seem defferent but light brown for me. But In sun my hair looks exactly like that.
And It is clearly different than hair of girls who have brown hair.
Some people say I am more into red-head But I think I am brunette.

Tho copper is the only thing I can relate my hair to.
So what colour is it?
What colour is my hair?




1|0
13|7

Most Helpful Guy

Most Helpful Girl

  • Maybe your family members had red or blonde hair?

    0|0
    0|0
    • My grandad is blonde, one of grandma is dirty blonde. Others are brunette. But my father have red streaks in his hair, my uncle is pure red-head. I know It is about genes.
      I have light brown hair but I have lots of red streaks in it. Thus It seems like reddish in sunny. I guess

    • Show All
    • wow beautiful
      I think It's auburn or copper-brown.
      Second girl is brunette you are not. Your hair is shade of red :)

What Guys Said 6

  • Strawberry blonde/Chestnut brown?

    1|0
    0|0
    • Nah not strawberry blonde. I am far from being blonde. It is more like chameleon. Brownish in dark and copper like in sun.

    • Sounds like medium copper brown hair, then.

  • Reddish brown.

    1|0
    0|0
  • I kind of have the same problem. I think I'm light brown. But, I've been called a blonde and a red head. Seems like similar problems? My solution has been to pick a color and correct people when they are wrong. Lol hope it helps.

    1|0
    0|0
    • Haha yeah. No one can say that I am brunette but I am not red-head as well
      I can be what I want xD

  • Red, duh

    0|0
    0|0
  • Golden

    0|0
    0|0

1 private opinion(s)
Only the asker and the opinion owner can see it. Learn more

What Girls Said 12

  • You know "copper hair" is a thing, right?
    www.matrix.com/.../the-21-most-popular-red-hair-color-shades

    So yr hair color is... copper.
    (:

    1|0
    0|0
  • If it's looks like copper well then the colour is copper (in hair colour) lol I was going to say golden brown? But mm maybe not golden brown

    1|0
    0|0
    • In sunny weather it looks like copper. Yeah.
      I am confused lol
      When I am inside I am brunette and outside I have reddish hair

    • Have you dyed your hair before?

    • I had always reddish hair.
      Everyone thinks It is dyed. Tho it is not.
      I had ombre but my hair looked like that before and after it.
      I have never dyed it. I like my haircolour

  • You may have reddisg genes in your hair and then the effect is normal. You will get an orangy copper view when it is transparent in sunlight and just brown in dark environments. Its normal, don't forget brown is just dark orange.

    1|0
    0|0
  • Red brown, burgandy or auburn

    1|0
    0|0
  • light brown hair

    1|0
    0|0
  • Copper

    1|0
    0|0
  • looks like a copper sunset color

    1|0
    0|0
  • I would say reddish brown or copper.

    1|0
    0|0
  • Copper is your hair color lol

    1|0
    0|0
  • More ginger than light brown

    1|0
    0|0
  • Copper with a mixture of strawberry blonde. Hope this helps :)

    1|0
    0|0
  • Maybe auburn?

    0|0
    0|0
Loading...