GAGers: What does each number mean for your rating scale?

Whenever someone asks you to rate them, and you give a number, what does that number translate to? Do you associate it with a letter grade or an adjective? Show me how YOU do your scale (Ex: 10 = Perfect/Flawless, 5 = Okay/Average, 1 = Gross/Fugly).

I personally do not have a scale, nor do I like to rate girls with numbers, because: One, I find it objectifying; And two, while some people would find an 8 to be a great rating, others would think "ONLY an 8? What's wrong with me then that I can't be a 10?" and their already low self esteem would plummet.


0|0
6|8

Most Helpful Guy

  • 0 = Does this even require an explanation?
    1 = Gross/Fugly
    2 = Ugly
    3 = Below average
    4 = A bit below average
    5 = Average human, not ugly, but also not handsome/pretty. I'd say neutral to look at.
    6 = Cute
    7 = Good looking
    8 = Handsome
    9 = Gorgeous
    10 = Perfect/Flawless

    1|1
    0|0
    • @pyramid_princess Thanks :)
      Actually I'd find it a bit cruel to rate someone ugly or below. It doesn't sound right to say. I can rate people below average, but I wouldn't call that person ugly (although I can think of them as 'ugly'). They don't deserve to be called that, unless their personality is just plain ugly.
      Also, if I would call a person ugly, then that would mean that I prefer not to look at him/her, which is very, very rarely the case.

    • I totally agree! :-)

What Girls Said 6

  • 10= perfect
    9= stunning
    8= good looking
    7= cute
    6= OK
    5 = meh/average
    4 and below= not so appealing :)

    0|3
    0|0
  • yeah i don't give numbers because they have such an ambiguous meaning

    0|2
    0|0
  • well i never rate lower than i 5 because then i feel bad so realistically what i am saying when i rate is; 5= eww... 6= avrage or alittle under 7= avrage 8= cute 9= hot 10= oh dam id fuck you anywhere and time!

    0|2
    0|0
  • Nice question...
    I generally give a 7 sometimes 8 or 9 and rarely a 10..
    7= above average
    8= good looking
    9 = very good looking
    10= so hawt. Someone give me my fan -fans herself-

    0|1
    0|0
  • I don't rate, beauty is subjective.

    0|2
    0|0
  • 1 is ugly.
    5 is average
    10 is perfect.
    I usually don't give under 4 just because I feel bad xD

    0|1
    0|0
    • The few times that I've rated a girl, I NEVER gave her a 10, regardless of how pretty she really is lol I reserve that 10 for the girl that I love ^_^

    • I never give a 10 either because well... no one is perfect !

What Guys Said 7

  • 0-1 = BLLEEEEEEEEH
    2-3 = bleh
    4-5 = meh
    6-7 = nice!
    8-9= veeeeeer nice
    10= AWESOME!!!

    1|2
    0|0
  • I'm not good at rating with numbers, I avoid doing it. I just say if the girl is pretty or not in those rate me questions.

    0|1
    0|0
  • I am with you - I have stopped rating - You don't know how a girl will take it.

    0|2
    0|0
  • 1) Should probably never leave the house again
    2) Should probably never leave the house again
    3) Should probably never leave the house again
    4) Should probably never leave the house again
    5) Should probably never leave the house again
    6) Should probably never leave the house again without a paper bag
    7) Can leave the house but must avoid people
    8) Can go in public and talk to people
    9) Allowed to have friends / date
    10) Will have a good life.

    0|0
    0|0
    • I hope this is a joke.

    • Show All
    • Then your personal experience must say that you're a douche

    • My personal experience tells me, That if you ain't hot, Then you aren't worth fucking shit.

      I am not saying other ugly people are worthless, Im saying, From being ugly myself, And being treated like that, Has told me that my rating system is correct.

  • 1. Nah
    2. Meh
    3. Psht.
    4. Blah.
    5. 'k
    6. (shrug)
    7. Sure
    8. Yeah
    9. Gladly
    10. Hooray!

    0|1
    0|0
  • 1-3 no way
    4-5 dateable
    6 not to bad
    7-8 hot
    9 sexy beautiful
    10 omg so adorable

    0|1
    0|0
  • I rate when people ask to be rated. What kind of caca answer is "I don't rate people". If you feel like that then don't answer you dammed hipsters.

    I also rate like in the description.

    0|0
    0|0
Loading...