Have you ever eaten with chop sticks?


0|0
2813

Most Helpful Guy

  • Yes, and I'm actually very good at it. My wife is Korean, so we eat a lot of Korean, Japanese and Chinese food when we eat out. We also cook a lot of Korean food at home. But it took me a few years until I became really good at it. When I lived in Korea with my wife for a year, I often practiced picking up random stuff like marbles or breath mints or stuff like that.

    1|0
    0|0
    • One thing I still struggle a bit with is using my chopsticks to cut things. My wife can stick her chopsticks into a piece of meat (for example those pork schnitzels that you get in a Japanese Tonkatsu menu) and effortlessly cut it into two pieces without the help of a knife. When I try it, it usually becomes rather messy.

Most Helpful Girl

  • Yes, when I eat sushi or bento.
    It's satisfying when you successfully lift the food haha. I usually sigh after done it. xD

    0|0
    0|0

Recommended Questions

Have an opinion?

What Girls & Guys Said

2712
  • Yes! I do it all the time!

    1|0
    0|0
  • Fuckin master but I'd rather use a fork
    www.sherv.net/.../...roll-rage-smiley-emoticon.png

    0|0
    0|0
  • Yes! It's quite fun actually! and if done right, it can actually give you a bigger mouthful than what you can gather in a fork

    0|0
    0|0
  • I had the chance of eating with chop sticks once, but since I didn't have much time to eat, I ended up asking for cutlery
    I guess I'll try next time.

    0|0
    0|0
  • anytime I eat ramen or rice I normally do. so about once a week or two. I actually prefer it. it helps my hand dexterity and less to clean.

    0|0
    0|0
  • yeah. not great at it but im pretty spot on by the time I'm on my second helping.

    0|0
    0|0
  • yeah, they're easy to use. and a good conversation while on a date

    0|0
    0|0
  • yes, I used to work at a sushi restaurant. I used them a lot 🍣

    0|0
    0|0
  • Yes, multiple times. Not the best at it though.

    0|0
    0|0
  • Yes and I fail every time haha

    0|0
    0|0
  • Of course

    0|0
    0|0
  • I eat all Asian food with chopsticks, even rice.

    0|0
    0|0
  • Hundreds of times.

    0|0
    0|0
  • Yes...

    0|0
    0|0
  • I feel like I'd be a bad Asian if I said no lmfao

    1|0
    0|0
  • I do it on a regular basis.

    0|0
    0|0
  • No lol
    Can't ever get them to work right lol

    1|0
    0|0
  • every time I eat Asian food

    0|0
    0|0
  • Yes of course :)

    0|0
    0|0
  • yes but I suck at it

    0|0
    0|0
  • Nope but it would be fun to try.

    0|0
    0|0
  • Yep and it's a complete fail each time lol

    0|0
    0|0
  • Yes all the time when I eat sushi

    0|0
    0|0
  • I tried but I didn't necessarily EAT with them 😂

    0|0
    0|0
  • Yes, I'm quite proficient in my chopstick use.

    0|0
    0|0
  • Yes. most days.

    0|0
    0|0
  • Yes I have before

    0|0
    0|0
  • Yes it's easy.

    0|0
    0|0
  • yes many times

    0|0
    0|0
  • I am a pro.

    0|0
    0|0
  • I have but it's not easy

    0|0
    0|0
  • No, I actually like to get the food into my mouth

    0|0
    0|0
  • never got the hang of it

    0|0
    0|0
  • yes. anytime i go out for east-asian food

    0|0
    0|0
  • I grew up doing so.

    0|0
    0|0
  • Yes, why not? It's kinda easy really

    0|0
    0|0
  • I tried but I couldn't.

    0|0
    0|0
  • Heck yeah. It's fun

    0|0
    0|0
  • Yes its easy

    0|0
    0|0

Recommended myTakes

Loading...